- Sociālais projekts #Neklusē
- Jauniešu līdzdalību veicinošs projekts ”KONTAKTS”
- Erasmus+ stratēģisko skolu sadarbību projekts "Vienoti kultūru dažādībā"
- Erasmus+ stratēģisko skolu sadarbību projekts “We are living together and we need eachother. Social Emotional Learning” (SEL)
- Latvijas, Krievijas, Igaunijas pārrobežu sadarbības projekts “Heritage Business”
- NORDPLUS projekts "Aktīvs tīnis"
- Projekts "Esi līderis"
- "Mammasdabas Meistarklase"
- ERAF projekts „Ojāra Vācieša Gaujienas vidusskolas dabaszinātņu kabinetu materiālās bāzes atjaunošana”
- ESF projekts „Pedagogu konkurētspējas veicināšana izglītības sistēmas optimizācijas apstākļos”
- Kustība "Draudzīga skola"
Projekta Nordplus dalībnieki Ojāra Vācieša Gaujienas vidusskolā
Laikā no 25. – 28.martam Ojāra Vācieša Gaujienas vidusskolā viesojās 25 Dānijas un Lietuvas skolēni un 4 skolotāji, lai turpinātu projektā Nordplus uzsākto darbu un realizētu tajā izvirzītos mērķus. Nordplus Jauniešu programma atbalsta dažādas aktivitātes skolu izglītības jomā Ziemeļu un Baltijas reģionā, kuru ietvaros uzlabojas izglītības kvalitāte un attīstās starpkultūru dialogs.
Mūsu skola ir iesaistījusies projektā ar Raudondvaris ģimnāziju Lietuvā un Odensas pilsētas Huderupskolen vidusskolu Dānijā par tematu „Aktīvs tīnis”, kura mērķis ir stiprināt savstarpējo Ziemeļvalstu un Baltijas valodu un kultūru izpratni, rosināt skolēnus kļūt par zinošiem, aktīviem un atbildīgiem Eiropas pilsoņiem nākotnē, labāk izprast vienam otru, iepazīt katras dalībvalsts kultūras tradīcijas un pārņemt labāko pieredzi.
Gaujienā projekta ietvarā pavadītais laiks 45 skolēniem no 3 valstu skolām bija ļoti piepildīts un bagāts ar daudzveidīgām, aizraujošām aktivitātēm, jo katra diena bija rūpīgi izplānota, lai tā dotu pēc iespējas vairāk.
Lietainās pirmdienas vakarpuse, sagaidot ciemiņus, mūsu skolēniem bija satraukuma pilna, bet pārsteidzoša atbraucējiem, viņi novērtēja to atzinīgi tāpēc, ka ikviens tika sagaidīts īpaši, personiski.
Sākot ar otrdienu, projekta dalībnieki darbojās aktīvi un aizraujoši. Visus iepriecināja mazākie un lielākie skolas dejotāji, kurus sagatavoja deju skolotājas Dace Ķelpe un Ineta Riepniece, kā arī Baibas Bērziņas un Mikus Rožkalna individuālie muzikālie priekšnesumi.
Sekoja mājas uzdevumu prezentācijas par katras valsts vecvecāku un vecāku tradīcijām, brīvā laika pavadīšanu, frizūrām un modi viņu tīņu gados salīdzinājumā ar pašreizējo.
Pēc tam projekta dalībnieku labākai savstarpējai iepazīšanai un aktivitātes rosināšanai tika izmantotas spēles un darbības ar uzdevumiem.
Ojāra Vācieša Gaujienas vidusskolas apskate notika 2 grupās skolēnu Klāva Riepnieka un Jāņa Stūrīša vadībā.
Prieku par dažu vārdu un teikumu iemācīšanos latviski un interesi par latviešu valodu izraisīja skolotāju Aijas Palmbahas un Lūcijas Kapačas vadītā latviešu valodas stunda. Pēcpusdienu noslēdza ekskursija pa Gaujienu gides Inetas Riepnieces vadībā.
Trešdiena tika veltīta ekskursijai pa Alūksni un aizraujošām aktivitātēm Dabas muzejā un jauniešu centrā „Pa Galms”.
Ceturtdiena skolā bija radošo darbnīcu diena, kad skolēni jauktās grupās veica praktiskus uzdevumus: dziesmu un spēļu mācīšanās notika Ilzes Dāves vadībā, latviešu deju soļu apgūšana Inetas Riepnieces vadībā, mākslas darbnīcu vadīja Sarmīte Bauska, rokdarbu darbnīcu – Inga Baumane, bet eseju „Aktīvs tīnis”rakstīšanu organizēja Gunita Ķelpa.
Pateicoties NBS pārstāvjiem un sporta skolotājam Jurģim Jurkam, pēcpusdiena tika pavadīta aktīvās stafetēs, grupu komandu uzdevumu veikšanā ar militāriem elementiem. Īpašu paldies sakām Gunāram Deksnim un viņa kolēģiem no Alūksnes Kājnieku skolas, jo viņu vadītās militārās un sporta aktivitātes bija patiesi saistošas visu 3 valstu skolu dalībniekiem. Pēdējais vakars noslēdzās ar sertifikātu saņemšanu, nacionālo ēdienu baudīšanu, kopīgu diskotēku skolēniem un sarunām pie kafijas skolotājiem.
Piektdien visi projekta dalībnieki devās uz Rīgu, lai apskatītu pilsētu, atvadītos un pavadītu jauniegūtos draugus.
Vissvarīgākie ir projekta darba ieguvumi, un šajā izvērtējumā visu skolu pārstāvjiem ir daudz kopīgu atziņu: tas ir jauns un lietderīgs mācīšanās veids, kā iepazīt citu valstu kultūru, paplašināt savu redzesloku, iespēja redzēt jaunas vietas, lieliska iespēja pilnvērtīgi pavadīt laiku interesentās nodarbībās, pasākumos un aktivitātēs, komunicēšanās ar saviem vienaudžiem ļauj mācīties vienam no otra. Īpaši tika izcelta angļu valodas zināšanu padziļināšana, praktisks pielietojums citā līmenī, izpratne par valodas nepieciešamību.
Ciemiņi uzsvēra mūsu dabas skaistumu, atzina, ka satiktie cilvēki bija atsaucīgi un laipni, un ģimenes par viņiem ļoti rūpējās. Iepazīstot citu zemi un tās kultūru, radies cits skatījums arī uz savu zemi.
Dānijas skolēni atzinīgi novērtēja ekskursijas uz Alūksni un Rīgu, jaunu un noderīgu zināšanu iegūšanu par mūsu kultūru un saskatīja daudz atšķirību tradīcijās, dzīvesveidā un ēdienos. Kopā ar viesģimenēm dažiem bija iespēja uzzināt par latviešu pirts tradīcijām, kas viņiem likās interesantas.
Lietuvas skolēni projektu novērtēja kā izglītojošu ceļojumu, saskatīja jaunu pieredzi („katra diena bija kā pārsteigums”) un ieguvumus no projekta, par ko, pēc kāda dalībnieka teiktā, ar nepacietību stāstīs savai ģimenei un ļoti labprāt gaidīs nākamo iespēju piedalīties jaunā projektā.
Mūsu skolas skolēni saskatija sevī aktivitāti, pilnvērtīgi piepildīto laiku, sajūtu, ka šādi var gūt jaunas idejas un iepazīt Eiropu, juta atbildību par ciemiņiem.
Ļoti nopietnu darbu projekta savlaicīgā sagatavošanā un izplānošanā ieguldīja projekta skolotājas Gunita Ķelpa, Ieva Zariņa un Lūcija Kapača.
Projekta koordinatore L.Kapača